مراقبت و سلامتی

نکاتی برای مراقبت از پوست در فصل‌های مختلف

بدون شک پوست یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ارزیابی زیبایی افراد، به خصوص خانم‌ها به حساب می‌آید. عوامل مختلفی وجود دارند که هم بر روی ویژگی‌های محافظتی پوست و هم زیبایی آن تاثیرگذارند. اگر افزایش سن و تاثیرات غیرقابل انکاری که بر روی شادابی پوست دارند را کنار بگذاریم، عواملی مانند تابش مستقیم نور خورشید، سردی و گرمی هوا، خشکی پوست، حساسیت‌ها و بسیاری از موارد دیگر می‌توانند به مرور پوست شما را در معرض مشکلات مختلف و گاها جدی قرار دهند. در این مقاله قصد داریم نکاتی مهم و کاربردی برای مراقبت از پوست در فصل‌های مختلف سال را به شما ارائه دهیم.

اهمیت مراقبت از پوست در فصول مختلف سال
طبیعتا زمانی که فصل عوض می‌شود همه ما لباس‌های فصل قبلی را کنار گذاشته و به سراغ لباس‌های مناسب فصل جدید می‌رویم. پوست صورت و بدن ما نیز دقیقا به همین میزان توجه نیاز دارد. در واقع در هر فصلی از سال باید نکات و راهکارهای متفاوتی را برای مراقبت از پوستمان در نظر بگیریم.

برای مثال در فصل تابستان با توجه به تابش مستقیم نور خورشید و گرمی و خشکی هوا در بسیاری از مناطق ایران، باید از کرم‌های ضدآفتاب و یا کرم‌های مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. در پاییز و زمستان نیز به دلیل سرمای هوا و شرایط نامساعد جوی، باید نسبت به انتخاب پوشاک مناسب و همچنین استفاده از کرم‌های مرطوب کننده از مشکلاتی نظیر خشکی پوست جلوگیری کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published.